مجله پزشکی پوست و مو

این وبلاگ برداشت شخصی من از مطالعات پزشکی در زمینه پوست و مو است

مجله پزشکی پوست و مو

این وبلاگ برداشت شخصی من از مطالعات پزشکی در زمینه پوست و مو است

  • ۰
  • ۰

خشکی پوست سر از عوارض بعد از کاشت مو است. البته خشکی پوست سر تنها عارضه بعد از کاشت مو نیست و مانند هر جراحی زیبایی دیگری عوارضی دارد. مانند:  جوش بعد از کاشت مو، ورم چشم، پوسته شدن و قرمزی پوست سر، ریزش موها بعد از کاشت و عوارض خاص کاشت مو در زنان.

 این روش از روش های ابتدایی ترمیم مو است که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا به طور کامل منسوخ شده است. روش HRT چیزی شبیه به کلاه گیس می باشد اما  در شکل اتصال به سر و موها کمی تفاوت دارد. 

پوسته شدن سر

بعد از کاشت مو ممکن است پوست چه در محل اهدای موها و چه در محل کاشت آنها دچار پوسته پوسته شدن و خشکی گردد که این عوارض از قبل برای متخصصین کاشت مو قابل پیش بینی هستند ک به بیمار در مورد نحوه برخورد با آنها توضیحات لازم را خواهند داد.

جوش بعد از کاشت مو 

یکی دیگر از عوارض کاشت مو بوجود آمدن جوش در هم محل موهای کاشته شده و هم در محل انتقال دهنده (بانک مو) می باشد . پیدایش جوش بعد از کاشت مو تا یک هفته بعد از کاشت طبیعی است. ولی نکته حائز اهمیت که باید در نظر گرفته شود تعداد آن هاست. تعداد 2 الی 3 عدد جوش طبیعی است. اگر تعداد جوش ها از این عدد بیشتر شود باید با پزشک خود تماس گرفته و این مسئله را با او در میان بگذارید.

بعضی اوقات در محلی که گرافت های جدید کاشته شده یک جوش التهابی قرمز رنگ بوجود می آید. این جوش اغلب بصورت خود به خود از بین می رود، ولی در مواردی ممکن است روند طبیعی از بین رفتن را طی نکند که پزشک پس از معاینه باید در این باره اظهار نظر نماید.

در حقیقت شما به عنوان یک کاندید کاشت مو باید بدانید که تا زمانی که 40 تا 50 درصد موها ریزش نکرده است کاشت مو انجام ندهید. دلیل این امر این است که – فارق از روشی که برای پیوند موهای خود انتخاب میکنید – فضای کافی برای رشد موهای جدید وجود نخواهد داشت و این کمبود فضا ممکن است باعث ایجاد کیست مویی و جوش های چرکین و التهابی شود.

خارش سر بعد از کاشت مو :

خارش سر یکی دیگر از عوارض کاشت موی طبیعی می باشد. ممکن است این عارضه بخاطر دستکاری کردن پوست سر و واکنش آن به فولیکول های جدید باشد. خارش بعد از کاشت، هم در ناحیه دهنده و هم در ناحیه گیرنده مو حس می شود . همان طور که در مقالهتوصیه های بعد از کاشت مو اشاره گردید باید سر خود را بوسیله سرم مرطوب نگه دارید، اینکار تا حد زیادی از خارش سر جلوگیری می کند.

درمان دارویی خارش سر بعد از کاشت مو

اگر پس از رعایت موارد فوق هنوز احساس خارش داشتید پماد هیدروکورتیزون ۱% یا ۲.۵% را به آرامی روی محل برداشت بمالید. همچنین پماد های ضد حساسیت مانند آنتی هستامین نیز می تواند در این زمینه موثر واقع شود .

خوشبختانه عارضه خارش پوست سر بعد از کاشت خیلی شایع نیست و معمولا نیازی به درمان های دارویی بیشتری ندارد. به یاد داشته باشید به هیچ وجه موهای تازه کاشته شده را – حتی اگر خارش شدید داشتید – نخارانید. خاراندن موها بعد از کاشت باعث آسیب شدید و جدی به گرافت های کاشته شده می شود.


منبع: مجله پوست و مو 


  • ۹۷/۱۲/۲۷
  • فاضله زنگنه

نظرات (۶)

شامپو شرکت الپسین هم خوبه

  • بهترین دکتر کاشت ابرو در ایران
  • https://pezeshka.com/the-best-eyebrow-planting-doctor-in-iran-10-list/

    عمل زیبایی کاشت ابرو مانند دیگر اقدامات زیبایی خواهان زیادی دارد .افرادی زیادی به خصوص خانم ها به دلایل مختلفی مانند برداشتن مداوم ابروها با موچین ، سوختگی و بریدگی و عدم انجام مراقبت های لازم ابروهای خود را از دست داده اند یا به طور کلی از ظاهر ابروهای خود ناراضی هستند.

  • بهترین دکتر کاشت ابرو در ایران
  • https://toptena.ir/the-best-eyebrow-implant-doctor/#lwptoc

    در بعضی مواقع به دلیل وجود زخم یا شکستگی و یا سوختگی در قسمت هایی از ابرو، موی جدیدی در ابرو رشد نمی کند و باعث کچلی در قسمت هایی از ابرو شده است؛ از این رو افراد بسیاری به دنبال  رفع این مشکل هستند و همواره به دنبال بهترین دکتر کاشت ابرو در ایران هستند. کاشت ابرو یک نوع روش درمانی برای ترمیم ابرو است.

  • بهترین دکتر کاشت ابرو در ایران
  • https://jaraheto.com/the-best-eyebrow-implant-doctor-in-iran/

    با توجه به این که ابرو در زیبایی و جذابیت هر فردی نقش بسیار مهمی ایفا می کند، بنابراین بسیار ضروری می باشد که به منظور کاشت ابرو نزد هر پزشکی نروید و به کمک ویژگی های ذکر شده در قسمت پایین، بهترین دکتر کاشت ابرو در ایران را شناسایی و سپس اقدام به این عمل نمایید. از جمله ویژگی های بهترین دکتر کاشت ابرو عبارتند از:

    • بهترین دکتر کلیه اطفال در کرج
    • https://oshakh.com/the-best-pediatric-kidney-doctor-in-karaj/

      از آن جایی که کلیه ها جزء جوارح مهم بدن کودکان می باشد و در سیستم خون سازی، تعادل سیستم استخوانی، متابولیسم کلسیم در بدن و تنظیم فشار خون نقش دارند، مراقبت از آن ها بسیار مهم می باشد. اگر کلیه به درستی کار نکند، تعادل محیط داخلی بدن از لحاظ تعادل اسید و بازی که طی فرایند سوخت و ساز و تجزیه مواد غذایی تولید می شوند، به هم می ریزد.

    • بهترین وکیل امور مهاجرتی در تهران
    • https://vakilchi.com/the-best-immigration-lawyer-in-tehran/

       در حوزه امور مهاجرتی فعالیت دارد کسی است که به امور سفارتخانه ها و قوانین کشورهای مختلف آشنایی کامل دارد و از این طریق می تواند مشاوره و راهنمایی مناسب را به افرادی که قصد مهاجرت دارند با توجه شرایطشان ارائه دهد. بهترین وکیل امور مهاجرتی در تهران براساس تخصص و تجربه ای که در پرونده های اقامت و مهاجرت کسب نموده است

      ارسال نظر

      ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
      شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
      <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
      تجدید کد امنیتی