مجله پزشکی پوست و مو

این وبلاگ برداشت شخصی من از مطالعات پزشکی در زمینه پوست و مو است

مجله پزشکی پوست و مو

این وبلاگ برداشت شخصی من از مطالعات پزشکی در زمینه پوست و مو است

  • ۰
  • ۰

کاشت مو به روش SUT

گروه جامعه: پیش از این که به سراغ معرفی کاشت مو به روش SUT برویم، لازم است کمی در مورد مبحث «کاشت مو» صحبت کنیم. اول از همه باید بدانید که کاشت مو یا پیوند مو نوعی عمل جراحی به حساب می‌آید. البته پیشرفت‌های علم و فناوری در زمینهٔ کاشت مو به ویژه در دههٔ اخیر، این عمل را به یک جراحی کم تهاجمی تبدیل کرده است. یعنی کاشت مو را می‌توان بدون بی‌هوشی و بستری کردن بیمار انجام داد و دورهٔ بازآوری بعد از عمل نیز به سرعت و با کمترین عوارض خواهد گذشت.

کاشت مو چیست؟
کاشت مو یا به شکل صحیح‌تر «پیوند مو» یک عمل جراحی است که در آن فولیکول‌های مو از بخشی از بدن (معمولاً پشت سر) برداشت و به بخشی دیگر پیوند زده می‌شوند. به محل برداشت «بانک مو» یا «ناحیهٔ اهداکننده» و به محل کاشت «ناحیهٔ گیرنده یا پذیرنده» گفته می‌شود. اصلی‌ترین استفادهٔ کاشت مو، درمان طاسی آقایان است.
در این عمل جراحی کم‌تهاجمی، فولیکول‌هایی که از لحاظ ژنتیکی به طاسی مقاوم هستند از بانک مو برداشت و به قسمتی که دچار طاسی شده، پیوند زده می‌شوند. حتماً دیده‌اید که موهای پشت و اطراف سر در اکثر آقایانی که از طاسی رنج می‌برند،پُر بوده و دچار ریزش نمی‌شود. فولیکول‌های این بخش‌ها و بخش‌های دیگر بدن مثل فولیکول‌های ریش، نسبت به طاسی مقاوم‌اند و دچار ریزش نمی‌شوند.

روش‌های کاشت مو
موهای بدن ما به طور طبیعی در گروه‌های ۱ تا ۴تایی رشد می‌کنند. امروزه برای کاشت مو، پزشک با استفاده از تکنیک‌های مختلف، «واحدهای فولیکولی» را برداشت کرده و پیوند می‌زد. پس منظور از واحدهای فولیکولی همین گروه‌های طبیعی ۱ تا ۴تایی مو است. برای معرفی کاشت مو به روش SUT ابتدا باید بدانید که تمامی روش‌های کاشت مو، بسته به نحوهٔ برداشت گرافت‌ها یا پیوندها به دو دستهٔ کلی تقسیم می‌شوند:

  • برداشت نواری که به روش FUT معروف است.
    برداشت دانه‌ای که به روش FIT معروف است.

  • ۹۸/۰۱/۲۹
  • فاضله زنگنه

نظرات (۱)

دورهای آموزش طراحی منظره در هنرناهید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی