مجله پزشکی پوست و مو

این وبلاگ برداشت شخصی من از مطالعات پزشکی در زمینه پوست و مو است

مجله پزشکی پوست و مو

این وبلاگ برداشت شخصی من از مطالعات پزشکی در زمینه پوست و مو است

  • ۰
  • ۰

مصرف داروهای بعد از کاشت مو بعد از انجام عمل کاشت مو، جهت تقویت، جلوگیری از عوارض بعد از کاشت مو شامل عفونت و به منظور کاهش درد لازم و ضروری می باشد.

 

داروهای بعد از کاشت مو برای جلوگیری از عوارض

ابتدا نوبت به مصرف داروهایی برای خواب و مسکن هایی برای کاهش درد می رسد. قرص هایی مانند Valium و یا Xanax برای کمک به خوابتان باید مصرف شود. اگر حس می کنید قرص ها برای شما قوی هستند می توانید از نصف قرص استفاده کنید و اگر هم برای خواب بهتر برایتان کافی نیست از دو عدد قرص استفاده کنید.

شاید بعد از عمل احساس درد و ناراحتی می کنید باید از مسکن هایی جهت رفع این مشکل استفاده کنید. اما مصرف این مسکن ها می تواند بسته به میزان احساس درد متفاوت باشد. استفاده از استامینوفن کدئین و یا ژلوفن می تواند اثر بخش باشد اما اگر درد زیادی را حس می کنید استفاده از شیاف دیکلوفناک برای شما توصیه می شود تا از میزان ناراحتی شما بکاهد. سعی کنید به جز مسکن هایی که برای شما تجویز شده از مصرف قرص ها و داروهای دیگر برای کاهش درد خودداری کنید.

تاثیر ماینوکسیدیل بر موهای کاشته شده

از تاثیر ماینوکسیدیل بر موهای کاشته شده نیز غافل نشوید. محلول ماینوکسیدیل که به صورت موضعی مصرف می شود را می توانید از داروخانه های معتبر به شکل 2% و 5% تهیه کنید. برای آقایان مصرف ماینوکسیدیل 5% و برای خانم ها محلول 2% آن توصیه می شود. طریقه مصرف این تقویت کننده به شکل 1 سی سی در هربار مصرف و استفاده روزی 2 بار می باشد. ماینوکسیدیل برای تقویت و رویش بهتر گرافت ها مناسب است.

مصرف فیناستراید برای جلوگیری از ریزش مو

قرص فیناستراید که مورد تایید FDA آمریکا می باشد، که این قرص را با نام های فین پشیا و یا پروپشیا می توان شناخت. این قرص مانع از تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروسترون می شود که باعث جلوگیری از ریزش مو ارثی است. طریقه مصرف این قرص به صورت روزی یک بار می باشد که معمولا تا 80% ریزش مو را متوقف می کند و یا باعث کاهش ریزش مو می شود. همچنین مصرف این دارو باعث رشد مجدد موهای از دست رفته هم می شود.

مصرف ویتامین E بعد از کاشت مو

همان گونه که ویتامین E برای سلامت اعضای بدن مفید است، برای رشد مو نیز یک عنصر کلیدی می باشد.


منبع: مجله پزشکی پوست و مو 


  • ۹۸/۰۱/۲۴
  • فاضله زنگنه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی