مجله پزشکی پوست و مو

این وبلاگ برداشت شخصی من از مطالعات پزشکی در زمینه پوست و مو است

مجله پزشکی پوست و مو

این وبلاگ برداشت شخصی من از مطالعات پزشکی در زمینه پوست و مو است

  • ۰
  • ۰

درمان جوش بعد از کاشت مو مسئله ای است که احتمالا ذهن بسیاری از افرادی که کاشت مو انجام داده اند را درگیر کرده است.

جوش بعد از کاشت مو انواع مختلفی دارد. بعضی مواقع جوش ها بسیار سطحی هستند و فقط باعث ایجاد قرمزی روی پوست می شوند. وجود این جوش ها روی پوست عموما کوتاه مدت است و جای نگرانی ندارد. برخی از جوش های دیگر هستند که بصورت چرکی ظاهر می شوند و درمان آن ها کار دشواری است. شما باید با مراقبت های لازم از بروز آن ها روی پوست جلوگیری کنید.

جوش بعد از کاشت مو و راه های درمان آن موضوعی است که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم و سوالات شما در این مورد را پاسخ دهیم.

علت بوجود آمدن جوش بعد از کاشت مو

زمانی که موهای ریخته شده شما کمتر از 40 تا 50 درصد است. فاصله بین ریشه های موهایتان نیز کم است و ایجاد شکاف روی پوست در آن نواحی کار بسیار دشواری می باشد.

کاشت مو در نواحی که تراکم موی آن خیلی کم نیست و ریشه های مو به یکدیگر نزدیک هستند باعث آسیب رسیدن به ریشه موها می شود. آسیب وارد شده در این نواحی به صورت کیست مویی و جوش های چرکی نمایان می شود. بوجود آمدن 1 یا 2 عدد جوش بعد از گذشت حدود دو ماه از کاشت مو امری کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما اگر بلافاصله بعد از عمل کاشت مو تعداد جوش های بوجود آمده روی سرتان بیشتر از 2 یا 3 عدد باشد باید به پزشک مراجعه کرد.

زمانی که موهای کاشته شده در حال رشد هستند، پدید آمدن جوش های التهابی در نواحی کاشت مو کاملا طبیعی است. این جوش ها خود به خود درمان می شوند و بروز آن ها نگران کننده نیست. اما در مواقعی بسیار نادر ممکن است جوش ها ترمیم نشوند که در این صورت باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

راه های درمان جوش های بعد از کاشت مو چیست؟

پس از کاشت مو به مدت دو هفته و بطور منظم، ناحیه پشت سر خود را که گرافت های مو از آن قسمت برداشته شده است در طول شبانه روز گرم و مرطوب نگهدارید. زیرا گرم و مرطوب نگه داشتن ناحیه برداشت مو کمک بسیاری به بهبود سریع زخم های ایجاد شده براثر کاشت مو می کند. شما می توانید این کار را با یک حوله و یا یک کمپرس و یا اسفنج گرم و مرطوب انجام دهید.


منبع: کلینیک تخصصی کاشت مو خانه سفید

  • ۹۷/۱۲/۲۶
  • فاضله زنگنه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی